Vuosi 2024 näytti energiamarkkinoilla suuntaa tulevaan. Yhteiskunnan sähköistyminen jatkui kuluneena vuonna voimakkaana, ja energiakriisin jälkeen sähkön hinnat tasoittuivat, joskin sähkön hinnan vaihtelut lisääntyivät. Toisaalta ulkoiset uhat, kuten kaapelirikot merellä, tietoliikennemastojen kaatumiset ja luonnon ääri-ilmiöt, saivat meidät terävöittämään varautumisen tasoamme. Ääri-ilmiöt ovat Suomessa selvästi kasvussa. Myös Kaakkois-Suomessa tavattiin syöksyvirtauksia ja sekä kovimmat myrskyt kymmeneen vuoteen.
Sitoutuminen vastuulliseen toimintaan on keskeinen osa Imatran Seudun Sähkön arvoja ja päivittäistä toimintaa. Energia-alan voimakas uudistus kohti hiilineutraalia tulevaisuutta on tätä päivää. Jatkamme päivittäistä vastuullista työtä koko yhteiskunnan hyväksi rakentamalla, ylläpitämällä ja kehittämällä luotettavaa, laadukasta ja toimintavarmaa sähköverkkoa. Myös asiakkaiden syrjimättömyys, kohtuullinen hinnoittelu ja hyvä asiakaspalvelu kuuluvat päivittäisiin vastuullisuustekoihimme. Imatran Seudun Sähkö -konsernin ensimmäinen vastuullisuuskatsaus on laadittu vuodelta 2024.
Sähkönmyynti vastaa sähkönmyyntiliiketoiminnasta ja tuloksesta sekä asiakkuuksista kuluttaja- ja yrityspuolella. Yksikön tehtäviin kuuluvat konsernin sisäisen työnjaon mukaisesti myös markkinointi ja asiakaspalvelu.
Energiapalvelut-yksikkö vastaa konsernin sähköenergian mittauksesta ja laskutuksesta, sähkökaupasta ja riskienhallinnasta sekä IT- ja kehitystoiminnoista. Energiapalvelut tuottaa lisäksi tukipalveluita konsernin muille yksiköille muun muassa back office -toimintojen muodossa.
Verkkopalvelut vastaa sähkönsiirrosta ja jakeluverkoston ylläpidosta Imatralla ja sen lähikunnissa. Yksikön tehtäviin kuuluvat verkon suunnittelu, käyttö, kunnossapito ja rakentaminen. Verkkoyhtiö toimii syrjimättömästi verkkoalueen sähkönsiirtäjänä ja palvelee kaikkia alueella toimivia sähkönmyyjiä. Lisäksi yksikkö tuottaa verkonrakennus- ja asennuspalveluja asiakkailleen.
Konsernipalvelut vastaa yhtiön talous-, henkilöstö-, viestintä- ja kiinteistöpalveluista. Konsernipalvelut hoitaa myös emoyhtiön omistajien osakkeisiin liittyvät asiat. Sisäisinä asiakkaina ovat konsernin tytäryhtiöt ja muut yksiköt.
Asiakaspalvelumme palvelee
puhelimitse/sähköpostitse:
ma-pe klo 9-15
puh. 05 683 5209
asiakaspalvelu@issoy.fi
Maksuneuvonta palvelee laskuihin ja maksamiseen liittyvissä asioissa:
ma-pe klo 8-20
Maksuvalvonta palvelee muistutus- ja perintäkirjeisiin liittyvissä asioissa:
ma-pe klo 8-18
puh. 09 2315 0463
MyRopo-palvelussa voit tarkistaa laskusi tilanteen ja maksaa laskun, siirtää eräpäivää, tehdä maksusuunnitelman tai ilmoittaa tilinumeron liikamaksun palautusta varten. Käytössäsi on ChatBot 24/7. Chat-asiakaspalvelijat: ma-pe klo 8-18 (kuluttajat) ja klo 8-17 (yritykset).
Ilmoita sähkönjakeluun liittyvistä vioista. Palvelemme vuorokauden ympäri.
puh. 050 344 1241
Sähköliittymiin ja sähkönjakeluun liittyvät kysymykset (saatavuus, hintatiedot, tekniset kysymykset), puunkaato- ja mittarointiasiat sekä sähkönkäytön neuvonta:
ma-pe klo 9-15
puh. 05 683 5209 (ajanvaraukset)
suunnittelu@issoy.fi
© 2025 Issoy. All Rights Reserved.