Olemme saaneet viime päivinä asiakkailtamme tietoomme, että puhelimitse tarjotaan Imatran Seudun Sähkön nimissä halpaa sähköä. Meillä ei ole menossa puhelinmyyntikampanjaa tällä hetkellä, joten kyseessä on jokin muu taho. Muutamassa tapauksessa on myös asiakkaalle laitettu tilausvahvistus, vaikka asiakas on kieltäytynyt tarjouksesta. Perusteettoman tilausvahvistuksen saatuasi, asiaan kannattaa reagoida heti. Jos sopimuksen peruuttamisaika on voimassa, ilmoita sinua lähestyneelle sähkönmyyjälle, että haluat peruuttaa sähkönmyyntisopimuksesi. Sähkön etämyynnissä kuluttajalla on aina oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa siitä, kun sopimus on puhelimessa tehty.
Miten kiistää sähkösopimus?
Jos sähkösopimus on tehty ilman asiakkaan suostumusta, asiakas voi kiistää sopimuksen. Tällaisessa tapauksessa kannattaa mahdollisimman pian olla yhteydessä kyseiseen sähkönmyyjään ja ilmoittaa sopimuksen kiistämisestä. Kiistämistapauksissa asiakkaan kannattaa ensisijaisesti olla itse yhteydessä myyjään. Kuitenkin jos sähkönmyyjää on hankala tavoittaa tai myyjän kanssa on muita epäselvyyksiä, voi myös verkonhaltija yrittää sopimuksen kiistämistä asiakkaan puolesta. Tällöin tarvitaan kirjallinen valtuutus asian hoitamista varten. Imatran Seudun Sähkönsiirto Oy voi yrittää kiistää omalla jakeluverkkoalueellaan sijaitsevien kohteiden sopimuksia, joten voit tehdä kiistämisilmoituksen esimerkiksi verkkosivujemme kautta:
https://www.issoy.fi/sahkonsiirto/palvelut/sahkonmyyntisopimuksen-kiistaminen