Search
Close this search box.

Vikapäivystys 24h

Häiriötilanne, toimi näin

1. Tarkista näkyykö vika häiriökartalla

Jos sähköt katkeavat laajemmalta alueelta, häiriö on yleensä jo tiedossamme ja korjaustoimenpiteet aloitettu. Alla olevalta häiriökartaltamme näet tiedossamme olevat runkoverkon viat ja suunnitellut keskeytykset. Pienjänniteverkon viat ja mahdolliset asiakkaan omassa verkossa olevat viat eivät näy tässä järjestelmässä. Jos vikapaikka löytyy alla olevalta kartalta, ei asiakkaan tarvitse ilmoittaa asiasta.

Toimi ohjeiden mukaan

2. Jos vikapaikka ei näy kartalla, tarkista seuraavat asiat

  • Sähkökatko saattaa johtua oman asuntosi tai asuinkiinteistösi sähkölaitteen viasta. Tällöin kiinteistön omistaja on vastuussa viankorjauksesta ja kustannuksista.
  • Tarkista ettei vika ole omassa laitteistossasi, esim. pääsulakkeissa. Yleisimmät syyt sähköjen puuttumiseen kiinteistöstä johtuvat sulakkeiden palosta, johdonsuojakatkaisijoiden ja vikavirtasuojakytkimien laukeamisesta. Muista tarkistaa, että pääkytkin ”I”-asennossa.
    Vaihda tarvittaessa palanut sulake uuteen.
  • Tarkista, onko naapurillasi sähköt.
  • Mikäli vika ei löydy kiinteistön sähköverkosta, ilmoita meille viasta

3. Ilmoita viasta vikapäivystykseen

  • Vikapäivystys puh. 050 344 1241

  • Kiirettömät tapaukset voi ilmoittaa netissä.

4. Katuvaloviat

  • Imatran kaupunki vastaa katuvalojen huollosta Imatran alueella. Ohjeet katuvalojen vikailmoituksiin löydät Katuvalaistus | Imatran kaupunki.

    Katuvaloihin kohdistuvat hätätyöt päivystysaikana ja häiriöiden vaarattomaksi kytkemisestä ja korjauksesta vastaa Imatran Seudun Sähkönsiirto Oy. Ilmoitukset tehdään vikapäivystysnumeroon. 

     

Häiriöviestipalvelu

Voit tilata sähkönkäyttöpaikkasi vikakeskeytysten häiriötiedotteet tekstiviestillä. Tarvitset aktivointia varten laskustasi löytyvän toimituskohteen 18-numeroisen GSRN-tunnuksen. Huomioithan, että nykyisten asiakkaidemme aiemmin tilaamat vikakeskeytysten häiriötiedotteet ovat siirtyneet uuteen järjestelmään automaattisesti, eikä aktivointia tarvitse tehdä. Halutessasi voit tilata vikakeskeytysten häiriötiedotteet toiseen puhelinnumeroon ja sähköpostiin annetun ohjeen mukaisesti. Häiriötiedotteiden tilaus- ja häiriöviestit ovat asiakkaille maksuttomia.

Ennakkoon suunniteltujen keskeytysten tiedotteita varten käytetään ainoastaan verkkosopimukseen annettua puhelinnumeroa.

Valitse haluamasi kanava häiriötiedotteille

Häiriötiedotteen voi valita vastaanotettavaksi joko tekstiviestinä tai tekstiviestinä ja sähköpostina. Yhteystietoja voi olla enemmän kuin yksi. Hakasulkeita ei kirjoiteta tekstiviestiin. Tekstiviestit lähetetään numeroon 18157.

Tekstiviesti:

  • aktivoidaksesi häiriötiedotteen lähetä viesti: ISSOY AVAA [toimituskohdenumero]

Tekstiviesti ja sähköposti:

  • aktivoidaksesi häiriötiedotteen lähetä viesti: ISSOY AVAA [sähköpostiosoite] [toimituskohdenumero]

Häiriötiedotteet useampaan puhelinnumeroon tai sähköpostiin:

Puhelinnumerot lisätään maatunnuksen (+358) kanssa ja erotetaan väliviivalla ilman välejä. Jos mukaan lisätään sähköpostiosoitteet, tulee puhelinnumero ja sähköpostiosoite erottaa välilyönnillä, esim.:

  • aktivoidaksesi häiriötiedotteen lähetä viesti: ISSOY AVAA [toimituskohdenumero] [puhelinnumero]-[puhelinnumero] [sähköpostiosoite]-[sähköpostiosoite]

Kuittausviesti palvelun käyttöönotosta tulee ainoastaan siihen puhelinnumeroon, josta tilausviesti on lähetetty. Jos haluat poistaa puhelinnumeron, uusi avausviesti tulee lähettää siitä puhelinnumerosta, johon häiriötiedotteet halutaan jatkossa. Tällöin palvelu korvaa edellisen tilauksen yhteystiedot uudella.

Voit valita ajankohdan häiriötiedotteiden vastaanottamiselle

Vikakeskeytysten häiriötiedotteita lähetetään oletuksena klo 8-22 välisenä aikana.

  • Voit muuttaa lähetysajankohdan ympärivuorokautiseksi lähettämällä tekstiviestin: ISSOY 24 [toimituskohdenumero].
  • Saat palautettua oletuksen takaisin klo 8-22 välille lähettämällä tekstiviestin: ISSOY 822 [toimituskohdenumero].

Häiriöviestipalvelun sulkeminen

Voit sulkea häiriöviestipalvelun riippumatta siitä, mitä yhteystietoja käyttöpaikalle on asennettu. Lähetä tekstiviesti: ISSOY SULJE [toimituskohdenumero]